donderdag 11 augustus 2022

Politie versus Brandweer.

 Politie versus brandweer.



Ja, het ging er stevig aan toe op de Willem-Alexander-roeibaan in de Nesselande-polder. Ze kwamen uit allerlei landen om elkaar te bestrijden. Deze keer geen criminelen of brandhaarden, maar gewoon onderling.

Een triatlon voor mannen en voor vrouwen. Zwemmen, lopen en fietsen. Ze deden het allemaal. Nu zonder sirene of blauw zwaailicht..


 Ik had een prima plek op het buitenterras van de roeibaan. Half in de zon en half in de schaduw. Als een onbezoldigd jurylid.

 Het was een dikwijls fraai, maar ook soms onthullend gezicht. Dat fraaie gold diegenen die nog fris, fruitig en elastisch voorbij kwamen. Maar er waren ook 'wijkagenten' ( citaat Willem van Hanegem ), die hortend, stotend, ja bijna kruipend over de finish kwamen. Ik heb er maar geen beelden van gemaakt.


Tijd voor de lunch. Deze keer niet op mijn vertrouwde plek, want daar stond een brandweerautootje uit Luik, maar iets verderop waar het gras gedroogd was en ik uitzicht had op het aimabele dorpje Zevenhuizen ( die naam klopt allang niet meer ).

En zo raakte ik al aan het vakantiegevoel:: de volgende dag naar Winterberg. 

Ik heb er zin in.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten