zondag 3 juli 2022

Pluk de dag bij de SKVR.

 Pluk de dag bij de SKVR.

Marjanne, altijd op zoek naar nieuwe activiteiten vooral op muzikaal gebied  tipte mij, dat de SKVR een speels creatieve middag ging organiseren in hun werkplaats in Schiebroek. Vroeger raadhuis, later politiebureau, maar nu een bron van de Kunsten.

Snel ingeschreven. Dat ging beter dan het parkeren want Plaswijk ligt aan de overkant en dat hadden een paar honderd automobilisten ook ontdekt. Gelukkig was ik nog net op tijd, want wij werden onmiddellijk toegezongen door een koortje. We mochten zelfs meedoen. Op de achtergrond dit prachtige venster, dat ik als Amsterdamse School durf te duiden ( Ja, ik ben ook een keer bij Kunst en Kitsch geweest ).

Minder leuk vond ik dat toen mijn speurneus het gebouw wilde verkennen ik een - overigens aantrekkelijke - jonge dame achter mij aankreeg met de vraag wat ik zocht. Ik was namelijk al wat ouder en ja dan weet je maar nooit. Ik vond het een te geringe inschatting van mijn restcapaciteiten ( zij kan dit vast niet schrijven, b.v.  ), maar bleef aardig omdat ik de optie voor een huwelijk open wilde houden.

Ik had als eerste Theater en dus mochten wij, artroses, naar de zolder klimmen. Ja, nog niet alles was doordacht. Boven mochten we gelukkig zitten en kregen wij van een inspirerende dame improvisatie-opdrachten. Dat was lachen. Zo moesten we een ander van zijn of haar stoel praten of lokken. En daarna andersom. Met doofstomheid geslagen gaf mijn tegenspeler het snel op. Ik deed alsof ik doofstom was en dat is moeilijk praten en luisteren. Bovendien had hij dezelfde pijn in zijn been als ik.

 

In de pauze kregen we een consumptie en daarna gingen we en masse naar Muziek. In de ruimte zaten een drummer, 2 gitaristen, een bassist en een meer dan ervaren jukulele-speelster. De rest van de ruimte was gevuld met microfoons en zo konden we vanuit alle hoeken meezingen op Bob Dylan ( I shall be released ) en Stevie Wonder ( Ain't no sunshine). Het werd een gezellige jam-session die bij het Northsea Jazzfestival niet zou hebben misstaan ( zeker in het voorprogramma ).





Onder de bezielende leiding van de bassist en een dame die ons na de vakantie graag terug wilde zien eindigden we met een intens Sittin'on the dock of the bay ( Otis Redding ? ). Het was een heerlijke middag. Ik voelde me na afloop 50 - .

Zaterdag 2 juli 2022, Henk.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten