maandag 26 oktober 2015

Werken met subpersonen, een training in psychosynthese en voice dialogue.

Op zoek naar meer inspiratie en helderheid heb ik op zaterdag 10 en 24 oktober deelgenomen aan een training Psychosynthese / Voice Dialogue.
 Thema: werken met subpersonen.
Deze training vond plaats in de fraaie accomodatie "de Stal" gelegen in het landelijke Neerijnen.
Een grote gerenoveerde boerenhoeve.
Tesamen met een groep professionals uit meerdere therapeutische disciplines werd er gewerkt aan het meer inzicht krijgen in verschillende aspecten van de eigen persoonlijkheid en de kunst van het waarnemen en leiding geven daaraan.
Deels een persoonlijk proces, deels erop gericht met deze ervaringen meer mogelijkheden te kunnen bieden aan cliƫnten.
De eerste trainingsdag werd een warm weerzien met psychosynthese en een aantal van haar vertegenwoordigers.
Na afloop van deze dag ging ik naar huis met veel beelden die ik zichtbaar wilde maken in de materie.

In de week die volgde kwamen er in chronologische volgorde een lastendrager, een alerte ,vermoeide sheriff, een priester/rabbi, een kleine indiaan, een kleine waarzegster, een nieuwsgierige vis, een kunstenaar ( met Zorro-verleden ) en een veerman ( Christoforus ) tevoorschijn.
Zo ging ik de tweede dag niet alleen terug naar Neerijnen, maar in een bont gezelschap, dat zich in de loop van de dag steeds verder uitbreidde. En dat is mooi. Ik bemerk dat door dit te schilderen ik iets in beweging zet wat maakt dat er meer van deze subpersonen in beeld gebracht ( ook geschilderd ) willen worden.
Dikwijls verrassend en onverwacht. 
Als dit landschap dat er tussendoor ( rond de kleine indiaan ) bij kwam.
De beelden mogen daarna hun verhaal vertellen en ik breng ook hun kwaliteiten in beeld.
Zo gaat het proces van bewust worden en zijn verder.

De training zelf heb ik ervaren als een warm bad onder deskundige leiding.
Een aanrader.


Wil je ook een keer ( of meerdere ) op deze manier werken, neem dan contact met mij op via
hhvdveen@planet.nl of bel 010-4 21 75 71.
Voor meer activiteiten zie: www.deverwonderingvanhetbeeld.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten