zaterdag 13 juni 2015

48 uur op de Welberg


48 uur op de Welberg.

Als ik op dinsdagmiddag op de Welberg kom is het er groen, heel erg groen. In alle tinten. Met name zon en schaduw werken daar graag aan mee.
Wie echter schetst mijn verbazing als ik plotseling een jonge ree door de tuin zie wandelen. Katten, mollen, fazanten en eksters, ja, maar een ree.
Het gaat hier goed met de wilde natuur.
Na het avondeten, dat zowaar buiten op het terras kan ( de zomer komt er aan ) wil ik nog een avondwandeling maken en beland zo in de velden rond Welberg.
Ook daar weer een verrassing: aan de voet van het Canadese bevrijdingsmonument is een klaprozenveld gezaaid en dat staat in volle bloei.
Een bord meldt dat dit ter gelegenheid is van 70 jaar bevrijding. Na de oogst zal het zaad gezaaid worden langs de zgn. Bevrijdingsroute.
Een mooi idee.
En over vrijheid gesproken: deze 48 uur zijn ook bedoeld voor het inrichten van de Dacia Dokker Zomercamper. En ook dat werd een verrassing.
Alles met dank aan Malke en Inge en Renée en Peter ,Annet van Dacia en VKV, die mij supporteerden om dit te kunnen realiseren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten