zondag 17 mei 2015

Roeien met de riemen.......

Bij gebrek aan een ruime tuin of een terras met weids uitzicht, beweeg ik mij graag naar de Eendragtspolder. Mooi gelegen tussen de Zevenhuizerplas en de Rottermeren.


Het is er weids, het is er mooi, het is er meestal stil en er is volop luchtverversing, met name als het waait.
Een heerlijke plek om te zijn. Gras maaien wordt gedaan. Net als het roeien.
De vlonders nodigen uit tot een aanloop.......

De weinige mensen die ik er tegen kom zijn mensen die wandelen, fietsen of roeien.
En dan zijn er de duizenden watervogels die zich in de randgebieden en op de eilandjes genesteld hebben.


Ik kan daar uren naar kijken. 
Om niet achter te blijven loop ik regelmatig gestructureerd langs of rondom deze 2 km lange roeibaan.
Fijn daarbij is dat je kunt zien hoeveel je gelopen hebt of nog gaat lopen./
Grote borden om de 250 meter helpen daarbij. En................een leesbril is niet nodig.


De dynamiek van de achten spreekt voor zich. De kracht en de snelheid die daarvan uitgaat is zelfs voor de coach op de fiets moeilijk bij te houden.

Schoonheid is er ook. Een zachte voorjaarsavond, windstil, kalm water met alleen een enkele skif in het water. Beweging en verstilling tegelijk.
En daar hou ik van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten