maandag 20 november 2023

De Muzieksalon.


Vorige zomer gingen we met een groep naar de Open Dag van de SKVR op de Ringdijk. Het vizier was daarbij gericht op 55 plussers. Na een ochtendsessie theater belandde ik in de "Muzieksalon". Daar werd gemusiceerd en gezongen en ja, als zanger wilde ik dit wel verkennen.



Het sprak me aan, maar helaas vielen de sessies te samen met mijn sociale zwemtraining. Het idee ging in de ijskast totdat ik recent een optreden van de Muzieksalonband zag in de Romeijnshof. Het verlangen werd weer wakker en ik besloot proef te gaan zingen. Ook nu, weliswaar op een andere dag, viel dit samen met "Zing je Vrij" bij Frederike Schönis. Ook gezellig. Na een tweede proef besloot ik alsnog in te stappen.

Inmiddels is het 15 december en een vijftal bijeenkomsten verder. Geleidelijk aan is ook het repertoire dat we instuderen aan het groeien. Dit wordt in goed overleg samen gesteld:

Crowded House - Don't dream it's over.

Boudewijn de Groot - De Avond.

Beatles  - Norwegian Wood

Creedance Clearwater Revival - Have you ever seen the rain.

Roy Orbison - Pretty Woman.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten